Stressad flicka

Vet inte varför jag ger mig själv tid att sitta här och blogga? En prioriteringsfråga? Jag håller på att dö. Av stress. Skolan is killing me softly. Och inget jobb har det blivit på länge = No money nästa månad = No shopping nästa månad = En ledsen flickvän. Jag har en teori om mina slösafasoner och hans göra-pengar-fasoner också för den delen.

För länge sen. På Lucy the grottkvinnans tid så var männen jägare. De gick ut i skogen sköt en mamutt eller två och kom hem med kött eller andra typer av byten till familjen. Inget mer med det, men under tiden vad gjorde kvinnorna? Jo, de samlade. De gick ut i skogen och samlade. Bär, kottar (?), grenar till brasor, mossa osv... De samlades allt vad man kom över. Detta lever kvar än idag. Vårat stenålders jag. Därför tycker de flesta kvinnor inte om att spara, helt naturligt vill de ut och handla kläder, skor, krukor och korgar. Vi gör det till och med kollektivt gärna och kallar det shoppingrundor.

S¨å hur hämmar man något som är genetiskt?

Nu ska jag dö av plugg. P.S Såg ni mig på tv igår? D.S / Hon Sa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0