Snälla kan någon hjälpa tim!!!!!!!!!

När jag va liten så hade jag jätte jobbigt hemma, vissa kvällar  kunde jag bli sittandes på parkeringen utanför våran lägenhet! för dom hade glömt komma hem. (det är en annan historia) men det fanns några grannar som brukade ta hem mig till dom o ge mig mat o värme, dom va grymma. och dom hade ett par grannar janne och anna karin. jag har blivit vuxen nu med en dotter som fyller 5! janne och anna karin har blivit äldre. dom har nu även 2 barn tim 11 och lillebror johan.

jag fick veta för några år sen att tim hade fått en hjärntumör, jätte hemskt! men med åren så har allt sett ljusare ut han har blivit större gladare och piggare! jag har självklart tagit förgivet att han blivit frisk och bättre. men vafan är det som händer??? såg i tidningen idag att det håller på att gå åt helvete!?!? hur kan det vara så? varför? det här är på riktigt första gången i mitt liv som jag gråtit över nått som inte har med mig att göra. jag brukar aldrig bli berörd av nått. men tim är den som förtjänar det här minst!! han är bästa barnet så jävla livlig och glad och snäll.

jag ser knappt vad jag skriver för tårnarna fyller mina ögon. jag svär på allt jag ska göra allt jag kan om jag kan göra nått för dom.Jag tror att tim kommer klara det här han har så mkt vilja och liv i sig! jag tror på dig och din familj det kommer gå jätte bra! men måste ändå säga att  livet är fan inte rättvisst. att behöva förlora sitt barn på det här sättet är fan inte ok! som föräldrar ska man inte behöva se sitt barn lida så här! men om vägen tar slut så vill jag säga att han inte gått bort utan att han har återvänt hem. jag vill att alla som läser det här verkligen tar sig tid och läser artikeln och gör va dom kan! den här familjen behöver allt stöd och hjälp dom kan få. jag önskar jag kunde göra nått som gjorde saken bättre som dom gjorde för mig när jag va liten.

http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article3466169.ab

här kan ni följa hans sjukdom.

http://timpa.blogg.se/

jag vill oxå dedikera denna låt till tim och hans familj! mina tankar går till er!..

http://www.youtube.com/watch?v=cJOkYM7rN00

If it wasnt for Rastafari, I-I-I, would have no chance to survive, Oh, let us take a look around, see whats goin down

Yo
Tell me how come so many people here in Jamaica still abide Rasta-Tell me how come,down a East West dem neva can Beenei Man but dem Can Sizzla
Tell me how come, people a suffer out a street-Nuff nuh seem to love the Prime Minister
Tell me how come, those in power dont seem to care

[CHORUS:]
Its cause life is so unfair, in this sweet paradise, and this is what we swear, "Out Of Many One People", Can you seem to see that anywhere, Everyone treated equal,and this is why,So many die,leavin so many to cry

Tell me how come, There's so much guns in the street and none of dem guns ya neva make ya
Tell me how come Aids is spreading wide taking over this sewwt paradise of Jamaica
Tell me how come, the dollar value is going down, and everythings going up around town
Tell me how come Bogle had to get gunned down

[CHOURS:]
Its cause life is so unfair, in this sweet paradise, and this is what we swear, "Out Of Many One People", Can you seem to see that anywhere, Everyone treated equal-and this is why,So many die,leavin so many to cry

Tell me how come, the youths dem Downtown can't recieve the education like the youths dem Uptown
Tell me howcome Jacure deh a jail and the prosecution always knew the sentence shouldnt be there
Tell me how come,so mu hungry belly out a street, adn Bobylon a go-on like seh dem nuh see-it.
Tell me how come people see it and nah speak

[CHORUS]:
Its cause life is so unfair, in this sweet paradise, and this is what we swear, "Out Of Many One People", Can you seem to see that anywhere, Everyone treated equal-and this is why,So many die,leavin so many to cry

Life is so unfair (so unfair)
In this sewwt paradise
and this is what we swear(what we swear)
"Out Of Many One People", Can you seem to see that anywhere(anywhere)
Everyone treated equal-and this is why,So many die,leavin so many to cry.

Tell me why-
so many cry

// han sa

Kommentarer
Postat av: eVis eVis

Ja tänk om alla sjukdommar skulle bara ta o försvinna så vi slapp allt lidande som ingen kan göra något åt - det kan aldrig finnas någon "mening" med de sjukdommar som plötsligt tar familjers lycka och liv. Jag hoppas och håller tummarna för att det finns någon som kan hjälpa dem - själv känner jag mig liten och maktlös.

kram

2008-10-20 @ 12:27:44
URL: http://evisevis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0