En gammal klassiker

Jag vet inte om det är jag eller han? Han ska ha en fest med sin polare. En stor fest. En Jätte STOR fest! Men nu ska hon komma. -Det går ju inte att bjuda alla i Stockholm och hoppas på att hon inte vet om någonting? Var motiveringen. Jag vet inte varför jag bryr mig? Han är med mig. Inte med henne. Dessvärre så vet jag att jag inte kommer ha så kul och kunna slappna av om hon är där? Men vad spelar det för roll vad jag tycker och tänker om saken? Varför börja bry sig nu? Jag blir till och med rädd när hon är i närheten. Kul va? Jag är 22 år gammal och blir rädd för en annan kvinna.  Hon ställer sig i vägen. Rör om i grytan. Ljuger och baktalar en himla massa. Varför bryr jag mig? Varför tar jag åt mig? Varför är jag inte den större männsikan jag är? Varför ställde du aldrig upp för mig i början? När hon gång på gång var dum? Varför tycker du att det är okej att hon kommer nu? Lever jag kvar i en jävla dyster värld där allt är negativt och jag vägrar vara vuxen? Varför satte alla händelser så djupa spår? Varför går jag inte vidare. Här har vi ett nytt bevis på att jag borde gå till en psykolog. Varför släpper jag inte taget om det förflutna och går vidare? Jag är som en gammal radio som har hakat upp sig på en gammal sång från 90 talet. Celine Dion - Titanic kanske? Jag vet inte. Just nu är jag lite ledsen för jag vill inte gå på festen. Och nej DU. JAG ÄR INTE ALLTID LEDSEN.

My HEEEAAARTTT WIIILLLL GOOO OOOOONNNN.... / Hon Sa

Kommentarer
Postat av: evis evis

Faktum är att vi är ett ältande väsen - vi kvinnor - och på det även anylerande. hrm den kombinationen kan vara förödande, jag tror att man bara måste besluta sig för att gå vidare och aldrig igen tänka på "det". Funkat för mig ;-)

kram

2008-10-23 @ 17:04:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0